TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:
BEZ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY:
JAZYK VÝUKY:

A

Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Doktorský studijní program je zaměřen na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost v oblasti výzkumu problematiky středoevropské archeologie v kontextu pravěkých a středověkých dějin, zejména ve vztahu k otázkám, týkajícím se území dnešního Slezska a jeho evropských souvislostí. Studium bude mít specializační charakter. Je určeno absolventům magisterského studia archeologických studijních oborů, zejména z praxe (VŠ, Archeologické ústavy AV ČR, muzea, Ústavy arch. pam. péče, Národní památkový ústav, archeologické veřejně prospěšné společnosti), ale počítá se i s prezenčním studiem pro vynikající absolventy, přímo navazujícím na magisterský stupeň.
Cílem doktorského studia informatiky ve studijním oboru autonomní systémy je příprava odborníků, specializovaných na výzkum resp. řešení odborných problémů vynořujících se v některých oblastech současné pokročilé informatiky a robotizace, schopných vědecky pracovat na úrovni mezinárodních standardů. Problémy, se kterými se budou doktorandi po dobu studia seznamovat a které budou řešit, jsou orientovány z velké části na poznání a konstrukci výpočetních systémů prokazujících vysokou míru autonomnosti, racionálnosti a efektivnosti jejich (sou)činností v rozsáhlých, složitých a dynamicky proměnných datových nebo fyzikálních prostředích. Spadají tedy do oblastí zkoumaných, ve spojitosti s problematikou znalostních systémů a znalostního inženýrství, resp. do oblasti autonomních agentů, systémů sestávajících z více autonomních a případně i kooperujících a komunikujících agentů, v pokročilé robotizaci a při výzkumu informatických problémů kolektivní robotiky.

Č

Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.

D

Čemu se budeme při studiu věnovat? - anatomii, patologii, zubnímu lékařství, první pomoci, mikrobiologii, epidemiologii a klinickým oborům zaměřeným na prevenci a základy diagnostiky ve stomatologii atd. - nácviku manipulace se zdravotnickou technikou a materiály využívanými v dentální hygieně a zubním lékařství - praktickému nácviku provedení komplexní dentální hygieny - provádění vstupního a kontrolního vyšetření ústní dutiny včetně získání anamnézy Kde se uplatníte? Ve stomatologických ambulancích, ambulancích dentální hygieny, edukačních programech pro veřejnost, po získání odborné praxe ve vzdělávání dalších studentů dentální hygieny a ve výzkumu. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/dentalnihygiena

G

Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.

H

Doktorské studium je určeno absolventům filozofických a pedagogických fakult, kteří se ve své činnosti hlouběji zabývají historickou problematikou. Doktorské studium je zaměřeno většinou na zvýšení kvalifikace pracovníků, kteří již působí na vysokých školách, v muzeích, archivech, vlastivědných a dalších zařízeních, počítá se i s prezenčním studiem pro vynikající absolventy vysokoškolského studia historie. Jde zejména o pracovníky vysokých škol, muzeí, vlastivědných zařízení, archivů a jiných odborných pracovišť, učitelů středních škol a dalších odborníků, kteří systematicky a cílevědomě usilují o zvýšení své odborné kvalifikace a kvality své publikační činnosti. Studium má specializační charakter.

I

Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.

K

Korpusová lingvistika představuje v současné době jednu z nejefektivnějších metod zpracování jazykových dat a jejich interpretace. Absolvent doktorského studia Korpusové lingvistiky proto musí být vybaven kompetencemi, které zahrnují jak obecný filozofický pohled na jazyk, zvládnutí metodologie výstavby a práce s jazykovým korpusem, tak i schopnost korpusová data účelně interpretovat a získané poznatky aplikovat v těchto oblastech: zpracování přirozeného jazyka, strukturní zkoumání jazyka (lexikon, gramatika, fonologie, pragmatika), lexikografie a translatologické aplikace, příprava výukových materiálů na bázi jazykového korpusu.
Korpusová lingvistika představuje v současné době jednu z nejefektivnějších metod zpracování jazykových dat a jejich interpretace. Absolvent doktorského studia Korpusové lingvistiky proto musí být vybaven kompetencemi, které zahrnují jak obecný filozofický pohled na jazyk, zvládnutí metodologie výstavby a práce s jazykovým korpusem, tak i schopnost korpusová data účelně interpretovat a získané poznatky aplikovat v těchto oblastech: zpracování přirozeného jazyka, strukturní zkoumání jazyka (lexikon, gramatika, fonologie, pragmatika), lexikografie a translatologické aplikace, příprava výukových materiálů na bázi jazykového korpusu.

M

Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.
Cílem studia v navazujícím magisterském studijním programu Matematika je příprava odborníků s uceleným vysokoškolským vzděláním v oblasti matematiky. Studium je koncipováno tak, aby bylo jak přípravou na studium v doktorském studijním programu, tak přípravou na uplatnění v praxi.
Studijní program, studijní obor jsou koncipovány v souladu s principem strukturovaného třístupňového vysokoškolského studia a patří k rozvojovým prioritám Slezské univerzity v Opavě. Nabízejí postgraduální vzdělávání absolventům magisterského studia v oblasti historických věd a příbuzných oborů zvláště se zaměřením na dějiny a současnost středoevropských zemí, kteří usilují o prohloubení svých teoretických znalostí a odborných dovedností historického i interdisciplinárního charakteru. Příprava studijního programu, oboru a jejich následná realizace je svěřena Ústavu středoevropských studií Fakulty veřejných politik v Opavě. Jeho kmenoví pracovníci se dlouhodobě a zevrubně věnují ve své badatelské a publikační činnosti problematice českých a československých dějin 20. století ve středo a východoevropském kontextu, zvláště se zaměřením na otázky vývoje postavení národností a národnostních menšin a národnostně smíšených regionů střední Evropy a na dějiny totalitních režimů, politické perzekuce a odškodňování jejich obětí. Svými výzkumy navazují na aktivity Slezského ústavu v Opavě, kde řada z nich dříve působila. Pracovníci ústavu úzce spolupracují s odborníky z dalších pracovišť Fakulty veřejných politik i Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě, zejména s Ústavem historických věd. Badatelské kontakty udržuje Ústav středoevropských studií i další pracoviště Fakulty veřejných politik rovněž s řadou vědeckých a univerzitních pracovišť v České republice (Ústav pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky, Ústav právních dějin Univerzity Karlovy v Praze ad.), na Slovensku (Fakulta verejnej správy Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Spoločenskovedný ústav Slovenskej akadémie vied v Košiciach) a v Polsku (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Opolski w Opolu, Państwowy Instytut Naukowy - Instytut Śląski w Opolu ad.). V rámci pedagogických a studentských mobilit spolupracují s vysokými školami v Německu, Polsku, Slovensku, Slovinsku ad.

N

V rámci studijního programu Němčina si vytvoříte základ pro úspěšnou kariéru jazykovědce, tlumočníka, překladatele či projektového manažera v oblasti kultury, vzdělávání nebo turismu. Osvojíte si němčinu na vysoké úrovni (B2-C1), seznámíte se s německým jazykovým systémem, německou literaturou a německou kulturou. V rámci prakticky zaměřených předmětů se naučíte tvořit akademické, administrativní i obchodní texty. Prohloubíte své komunikační dovednosti. Budete moci strávit jeden nebo dva semestry na některý našich partnerských univerzit a rozvinout své interkulturní kompetence. Už během studia se budete moci zapojit do vědecké činnosti, podílet se na projektech a jezdit na konference.

P

Čemu se budeme při studiu věnovat? - porodnictví, porodní asistenci, gynekologii, neonatologii, prevenci, komunitní péči atd. - péči o zdraví i biopsychosociální potřeby ženy v období fyziologického těhotenství, fyziologického porodu, šestinedělí - péči o fyziologického novorozence, jeho prvnímu ošetření - samostatnému vedení fyziologického porodu, sledování a vyhodnocování stavu plodu v děloze - asistenci pod přímým vedením lékaře se specializovanou způsobilostí při komplikovaném porodu, gynekologických výkonech či instrumentaci na operačním sále Kde se uplatníte? V rámci gynekologicko-porodnických oddělení i v privátní sféře, jako zaměstnanci i řídící pracovníci zdravotnických zařízení poskytujících péči v oblasti porodní asistence. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/porodniasistence

S

Čemu se budeme při studiu věnovat? - sociální patologii, speciální pedagogice, psychopatologii, sociologii deviantního jednání, sociálně-právnímu poradenství, sociální komunikaci v pomáhajících profesích - působení v oblasti prevence a řešení rizikového chování, pomoci osobám ohroženým sociálně patologickými jevy - organizaci zájmového vzdělávání a preventivních programů Kde se uplatníte? V oblasti prevence, pedagogiky volného času se zaměřením na prevenci projevů rizikového chování, v zařízeních pro osoby se zdravotním postižením a pro seniory, v oblasti vězeňství a postpenitenciární péče, v zařízeních ústavní nebo ochranné výchovy, v nízkoprahových a kontaktních centrech a azylových domech apod. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramsocialnipatologie
Čemu se budeme při studiu věnovat? - pedagogice, speciální pedagogice, psychologii, filozofii, somatologii, znakovému jazyku atd. - principům podpory rovných příležitostí v procesu socializace osob s postižením a znevýhodněním v oblasti fyzické, psychické a sociální - diagnostice speciálních potřeb dětí, žáků a studentů a plánování intervenčních programů v rámci inkluzivního vzdělávání s důrazem na motivaci k celoživotnímu učení - aplikaci speciálně pedagogických konceptů a metod při kontaktních vzdělávacích a aktivizačních činnostech v kontextu prevence sekundárních důsledků zdravotního postižení a znevýhodnění Kde se uplatníte? Jako asistenti pedagoga ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, v základních a středních školách, jako speciální pedagogové a asistenti pedagoga v mateřských školách, vychovatelé ve speciálních školách a školských zařízeních, jako osobní asistenti v zařízeních poskytujících sociální služby, v neziskových organizacích atd. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uppvprogramspecialnipedagogika

T

Cílem doktorského studia je výchova vědecko-výzkumných pracovníků schopných pracovat na úrovni nejvyšších mezinárodních standardů v oblasti teoretické fyziky a astrofyziky. V rámci jejich studia budou řešeny aktuální problémy relativistické a částicové fyziky a jejich astrofyzikálních aplikací spadající do výzkumného programu Ústavu fyziky FPF SU v Opavě a spolupracujících tuzemských a zahraničních institucí. Pohled na tento obor trochu JINAK - https://jinak.slu.cz/#pribeh-co-nepochopime-tomu-nemuzeme-pomoci
The course is organised in both full time and part time form. Doctoral course can be undertaken by a University graduate with Masters Degree in physics or a related subject. The entrance examination will show specialised knowledge, the ability of the applicant for independent scientific research and verify the applicant?s competence in English language. During the examination, the applicant must show knowledge of the basic course in physics, theoretical mechanics, electrodynamics, special theory of relativity and quantum physics, as well as fundamentals of mathematical analysis and algebra. In the scope of the entrance examination the applicant will also show basic knowledge in the field of theoretical physics a part of which is the topic of his/her PhD thesis. The topic of the thesis will come under one of three fields of theoretical physics: - relativistic physics and astrophysics - theoretical nuclear and sub-nuclear physics - quantum theory of multi particle systems Other topics, such as topics dealing with astrophysical applications of nuclear and sub-nuclear physics or quantum theory of multi particle (molecules) systems, will be considered.
Studium je určeno především těm absolventům magisterského studia fotografických oborů, kteří se ve své praxi chtějí zabývat výukou fotografie či historie a teorie fotografie na různých středních a vysokých školách nebo kteří si chtějí zvýšit odbornou kvalifikaci při kurátorské, badatelské, publicistické či organizátorské činnosti v oblasti fotografie v muzeích, galeriích, archivech, nakladatelstvích, odborných časopisech apod. a rovněž i těm fotografickým tvůrcům, kteří chtějí dále systematicky zvyšovat své znalosti a rozvíjet pod odborným vedením svou tvorbu. Pohled na tento obor trochu JINAK

V

Studijní obor je založen na znalostech, získaných studiem veřejné správy a anticipační analýzou jejích potřeb, na vyhodnocování efektivnosti uplatňované sociální politiky s mírným přesahem do sociální práce, a na analýze nezbytného zapojení právních předmětů, ekonomie, ale i společenskovědních disciplín, které jsou nezbytnou základnou pro nabytí odpovídajících výstupních kompetencí. Pohled na tento obor trochu JINAK Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací zde
Čemu se budeme při studiu věnovat? - správnímu právu, veřejné správě, psychologickým disciplínám, sociální politice a práci, veřejné ekonomice a financím, evropské integraci atd. - práci s lidmi v institucích veřejné správy či neziskových organizacích - posuzování, výkonu a rozhodování v odborné správní, kontrolní a poradenské činnosti v rámci veřejné správy - praktickým znalostem zdrojů i nástrojů ve veřejné správě a sociální politice v ČR i EU - přípravě k výkonu profese úředníka ve veřejné správě Kde se uplatníte? Na všech stupních řízení v oblasti veřejné správy, na pozicích úředníků při výkonu státní správy, ve veřejné správě (úřady práce, Policie ČR, Celní správa ČR, probační a mediační služby). Při realizaci projektů regionálního rozvoje a projektů z fondů EU. Jako pracovník v sociálních službách nebo při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve školách a školských zařízeních, u poskytovatelů zdravotních služeb, ve věznicích, v zařízeních pro zajištění cizinců a v azylových zařízeních. Více informací na: https://www.slu.cz/fvp/cz/uvsspprogram
Tento obor patří mezi tzv. regulované nelékařské profese a platí pro něj direktivy Evropské komise (77/452/EHS, 77/453/EHS z roku 1977, dále 81/1057/EHS z roku 1981,89/48/EEC z roku 1989, 92/51 EEC z roku 1992) a doporučení Evropské komise (XV/E/8301/4/94-DE z roku 1984, XV/E/9432/796-DE z roku 1996, XV/E/8391/3/96-DE a XV/E/8481/4/97-DE z roku 1998). Obor připravuje všeobecné sestry, které poskytnou všeobecnou ošetřovatelskou péči dětem a dospívajícím, dospělým i seniorům při akutních a chronických poruchách zdraví, při somatických a psychických obtížích ať už v nemocnici nebo mimo ně. Pohled na tento obor trochu JINAK Čemu se budeme při studiu věnovat? - preklinickým oborům (anatomie, fyziologie, patologie) - společenskovědním předmětům (psychologie, pedagogika, etika) - přímé praxi ve zdravotnických zařízeních - základům ošetřovatelství (ošetřovatelské postupy, teorie ošetřovatelství, management v ošetřovatelství) - klinickému ošetřovatelství (ošetřovatelská péče o nemocné ve vnitřním lékařství, chirurgických oborech, pediatrii) Kde se uplatníte? Ve zdravotnických zařízeních, v privátní praxi, agenturách poskytujících služby v oblasti ošetřovatelské péče, ve vedení ošetřovatelského týmu. Pracovní uplatnění je možno nacházet rovněž ve státech Evropské unie. Více informací zde
Nalezeno záznamů: 32