Autor: Kristýna Hanačíková – studentská redakce Slezské univerzity
Soutěž, do které se mohli zapojit
středoškoláci, je OPFkou organizována v rámci projektu, jenž nese název Marketing
a propagace Slezské univerzity. Jednalo se o osmý ročník této soutěže a na
studenty středních škol čekal záludný úkol, který byl opravdovou výzvou,
protože měli pracovat s aktuální problematikou. Tematicky šla soutěž tak
trochu ruku v ruce s dobou pandemie. Tři témata dokonce souvisela právě s tím, co se
kolem nás momentálně děje. Studenti se mohli podělit o myšlenku, jak by správně
naložili s výhrou 5 milionů korun, jaké jsou ekonomické dopady pandemie covid-19,
jak ovlivňuje pandemie cestování s ekonomickým přesahem, jak by
mohla vypadat taková virtuální škola a zda by takto chtěli studovat. Všechna
témata měli soutěžící zpracovat písemně, a to buď samostatně, anebo ve dvojici.
Práce měly daný rozsah a formu, obojí bylo potřeba dodržet.
Na vítěze čekaly věcné ceny jako
sportovní hodinky, bezdrátová sluchátka či bluetooth reproduktor. Nešlo však o
jedinou motivaci soutěžících studentů. V případě, že by se autor vítězné práce
hlásil na některou z fakult Slezské univerzity, čekalo by na něj talentové
stipendium.
Stovka soutěžících se tak
s vervou popasovala s osmým ročníkem soutěže, který na OPF začíná mít
své pevné místo. Přetrvávající pandemie ale bohužel znemožňuje předat ceny
vítězům fyzicky na dni otevřených dveří, jak je zvykem. O ceny ale určitě
nepřijdou, jelikož jim budou zaslány poštou. Pokud by vás zajímaly výsledky,
jsou k dispozici zde,
kde si také můžete prostudovat vítězné práce.