Vážená nová kolegyně, vážený nový kolego,

rádi bychom Vás prostřednictvím této stránky alespoň částečně seznámili s naší univerzitou a lidmi, kteří ji tvoří. Jsme rádi, že jste se stali součástí našeho týmu a věříme, že naše společná cesta bude pro obě strany užitečná a příjemná.

PORTÁL SU

Velkým pomocníkem pro Vaše začleňování do týmu Vám bude webový portál SU na adrese www.slu.cz:

Portál se dělí na:
     a)  na veřejnou část (web)
     b)  interní část, dostupnou pouze po přihlášení autorizovanou osobou (intranet).

Na webu najdete spoustu užitečných informací.

Frontapage www.slu.cz

Obdobnou strukturu mají také weby všech součástí SU, které jsou odlišeny barevně dle barvy svého loga:


ORGANIZAČNÍ STRUKTURA

Seznamte se s organizační strukturou SU i své součásti!

CENTRÁLNÍ REGISTR OSOB A PŘIHLÁŠENÍ

Ke vstupu na intranet potřebujete mít přiděleno svoje unikátní CRO číslo (CRO = Centrální registr osob). Součástí intranetu je i záložka Zaměstnanec, ve které se právě nacházíte.

Frontpage webu SU s přihlášeným zaměstnancem
SEKCE ZAMĚSTNANEC

Zde získáte další interní informace, a to jak pracovní – rady a návody pro nejrůznější situace, důležité dokumenty, smlouvy a vzory – tak i personalizovaný přístup k osobním datům.

SU & JÁ

menu Zaměstnanec
OSOBNÍ ÚDAJE

V personálním portálu pak najdete informaci o osobních údajích, které o Vás zaměstnavatel eviduje, o Vašich existujících pracovních poměrech na univerzitě a v neposlední řadě zde vždy najdete svůj výplatní lístek. Současně na tomto místě máte nástroj pro vyhotovení a zpracování cestovních příkazů, které se zde pořizují a poté obíhají a schvalují se elektronicky.


BENEFITY

V sekci SU&JÁ se dále dozvíte informace o zaměstnaneckých benefitech a jak je získat. Jedná se především o stravování a penzijní připojištění, a řadu dalších možností a příležitostných výhod, které budete moci jako zaměstnanec využívat.

ADAPTAČNÍ PROCES

menu Adaptační proces
Pro usnadnění Vaší adaptace vna Slezské univerzitě v Opavě je připravena řada nástrojů, které jsou připravené k Vašemu využití. Základní informace naleznete zde: Adaptační proces - vzorové schéma činností a odpovědností.
ZÁKLADNÍ DOKUMENTY

Základní dokumenty, se kterými je potřeba se seznámit, jsou uvedeny ve formuláři Vnitřní předpisy a normy - povinné k seznámení nových zaměstnanců v rámci adaptace, který najdete pod záložkou Dokumenty a formuláře / Vzory formulářů / Adaptace. Ve formuláři máte možnost si vybrat dokumenty, které jsou nezbytné pro Vaše pracovní zařazení a podle časových priorit. V první řadě prosím neprodleně věnujte pozornost dokumentům určeným k seznámení všem novým zaměstnancům v průběhu prvního pracovního týdne.

Pokud budete pracovat v akademické, vědecké nebo pedagogické pozici, v administrativní nebo IT funkci nebo ve vedoucí funkci, je nezbytné pokračovat v seznamování se i s dokumenty potřebnými pro tyto pracovní pozice.

VNITŘNÍ PŘEDPISY A NORMY

Mimoto existuje řada dalších vnitřních předpisů a norem, a to jak univerzitních, tak i jednotlivých součástí, se kterými se budete seznamovat postupně podle toho, jaké pracovní úkoly Vás na univerzitě čekají. Všechny vnitřní předpisy a normy univerzity najdete zde: https://www.slu.cz/slu/cz/mzdocvnitprednor

Vnitřní předpisy a normy fakult a ústavů pak najdete:

MENTOR

U svého nadřízeného se dozvíte, kdo bude Vaším mentorem, který Vám bude v prvních třech měsících napomáhat s řešením běžných situací nebo případných problémů. Mimo jiné by Vám měl umět odpovědět i na další otázky týkající se běžných denních starostí, jakými může být například výroba vizitek, parkování nebo rozhodování kam zajít na oběd apod., případně Vás odkáže na správného kolegu nebo kolegyni, kteří Vám v prvních dnech rádi poradí.

Kontakt na ostatní zaměstnance univerzity najdete zde.

CHECKLIST ADAPTAČNÍHO PROCESU

Postup Vašeho seznamování se s prostředím SU a s Vaší zdejší pracovní pozicí můžete sledovat na Check listu pro adaptační proces nového zaměstnance Check list pro adaptační proces – nový zaměstnanec (vzor). Jeho průběh je nezbytné potvrdit na formuláři Potvrzení absolvování adaptačního minima (vzor).
KDO MI POMŮŽE, KDYŽ POTŘEBUJI ŘEŠIT:

Pracovněprávní záležitosti:

nadřízený nebo personalista pro

Mzdové záležitosti:

nadřízený nebo mzdová účetní

Penzijní připojištění:
mzdová účetní pro příslušnou součást
Stravování:

personalista pro příslušnou součást nebo pokladní pro

Podání jakéhokoliv oznámení:

prostřednictvím zabezpečené aplikace dostupné zde nebo:


Etické problémy:
ombudsman Mgr. Marek Timko, Ph.D. nebo Etická komise, pro podání lze využít zabezpečenou aplikaci viz výše
Ochranu osobních údajů:
pověřenec pro ochranu osobních údajů Mgr. Sabina Březinová, mail: sabina.brezinova@slu.cz, tel.: +420 553 684 624, příp. prostřednictvím zabezpečené aplikace viz výše
Porušení práva EU:
Ing. Tomáš Verner, kontakt prostřednictvím zabezpečené aplikace
Psychologické poradenství:
Poradenské centrum nebo lze využít zabezpečenou aplikaci viz výše
IT podpora (HW, wifi, účty):

požádejte o podporu prostřednictvím formuláře na adrese https://podpora.slu.cz, nebo zašlete žádost na email podpora@slu.cz

IS SU:
pracovníci CIT SU a lokální správci IS SU na součástech na adrese is@slu.cz
IS Magion:

pracovníci CIT SU v roli správců IS Magion