TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:

A

Cílem akademicky zaměřeného studijního programu Fyzika je poskytnout ucelené bakalářské vzdělání v obecné i teoretické fyzice a matematice a dále volbou specializace umožnit studentům orientovat se více buď na teoretickou fyziku a astrofyziku nebo na praktickou astronomii a popularizaci přírodních věd. Absolventi studia získají navíc základní znalosti numerických metod a speciálního matematického softwaru pro počítačové modelování fyzikálních procesů a zpracování experimentálních dat. Významným cílem studia je i zvládnutí metod a technik prezentace osvojených poznatků a vědeckých výsledků na různé úrovni ? od popularizační až po ryze odbornou, a dále rozvoj jazykových a komunikačních kompetencí absolventů.
Cílem akademicky zaměřeného studijního programu Fyzika je poskytnout ucelené bakalářské vzdělání v obecné i teoretické fyzice a matematice a dále volbou specializace umožnit studentům orientovat se více buď na teoretickou fyziku a astrofyziku nebo na praktickou astronomii a popularizaci přírodních věd. Absolventi studia získají navíc základní znalosti numerických metod a speciálního matematického softwaru pro počítačové modelování fyzikálních procesů a zpracování experimentálních dat. Významným cílem studia je i zvládnutí metod a technik prezentace osvojených poznatků a vědeckých výsledků na různé úrovni ? od popularizační až po ryze odbornou, a dále rozvoj jazykových a komunikačních kompetencí absolventů.

M

Bakalářský studijní obor Multimediální techniky byl na Slezské univerzitě v Opavě akreditován v roce 2008, reakreditován v roce 2012 a nově je akreditován bakalářský studijní program Multimediální techniky. V rámci SWOT analýzy platného Strategického záměru Slezské univerzity je existence studijních oborů zaměřených na oblast multimediálních technik mezi silnými stránkami. Obor Multimediální techniky si za dobu své existence vydobyl silné a stabilní postavení mezi bakalářskými obory v regionu. A zatímco bakalářský program má za úkol připravit autory schopné tvorby základních populárně naučných pořadů anebo jejich zapojení do tvůrčích týmů, cílem navazujícího studia je připravit autory plně soběstačné, schopné tvořit samostatné audiovizuální pořady pro půlhodinová a hodinová programová okna televizních stanic nebo celovečerního formátu (nebo kvalitativní obdoby v jiné oblasti multimediální tvorby) anebo vést a řídit štáb schopný takové produkce. Nově akreditovaný magisterský program Multimediální techniky je zaměřen na úzkou spolupráci s praxí, na tvorbu nejen klasických audiovizuálních pořadů, ale také na využití nových médií (např. digitální sférické projekce nebo virtuální reality). Pokračování svého vzdělání zde naleznou studenti, kteří chtějí uplatnit matematické, fyzikální anebo tvůrčí a umělecké znalosti a dovednosti získané v bakalářském studiu.

P

Cílem studia studijního programu Teoretická fyzika je vzdělání studentů v oblasti Fyzika na magisterské úrovni se zaměřením na teoretickou fyziku; díky rozdělení na specializace se studenti mohou zaměřit více na partie částicové fyziky, relativistické astrofyziky nebo počítačové fyziky. Znalosti a dovednosti získané v průběhu studia jsou cílené na budoucí doktorské studium v oblasti Fyzika a související uplatnění začínajícího (zejména teoretického) fyzika, však také pro přechod mimo akademickou sféru. Významným cílem studia je i zvládnutí metod a technik prezentace osvojených poznatků a vědeckých výsledků na odborné úrovni, také dále rozvoj jazykových a komunikačních kompetencí.

R

Cílem studia studijního programu Teoretická fyzika je vzdělání studentů v oblasti Fyzika na magisterské úrovni se zaměřením na teoretickou fyziku; díky rozdělení na specializace se studenti mohou zaměřit více na partie částicové fyziky, relativistické astrofyziky nebo počítačové fyziky. Znalosti a dovednosti získané v průběhu studia jsou cílené na budoucí doktorské studium v oblasti Fyzika a související uplatnění začínajícího (zejména teoretického) fyzika, však také pro přechod mimo akademickou sféru. Významným cílem studia je i zvládnutí metod a technik prezentace osvojených poznatků a vědeckých výsledků na odborné úrovni, také dále rozvoj jazykových a komunikačních kompetencí.
Nalezeno záznamů: 5