Musí býtzapsándo akreditovaného bakalářského, magisterského nebo doktorského studijního programu na FVP SU v Opavě.
Může studovat prezenční, distanční i kombinovanou formu studia.
Může býtobčanem jakékoliv země, alemusí studovat v České republicev akreditovaném studijním programu.
Student musí býtv době výjezduzapsán do druhého ročníku studia(platí pouze pro studenty bakalářského studia) a během výjezdu nesmí studium přerušit ani ukončit.
Délka studijního pobytu může být v rozmezí3–12 měsíců. Student může absolvovat studijní pobyt či praktickou stáž v zahraničí v součtu v celkové délce maximálně 12 měsíců za studijní cyklus (bakalářský, magisterský, doktorský). Může tedy absolvovat např. 6 měsíců studijního pobytu a 6 měsíců praktické stáže, či např. celých 12 měsíců praktické stáže. Vždy však platí limit 12 měsíců v jednom studijním cyklu. Měsíce absolvované pod hlavičkou předchozího Programu celoživotního učení/Erasmus ve stejném studijním cyklu se do této doby započítávají.
Jak se přihlásit do programu Erasmus+
Začátkem letního semestru probíhají na každém ústavuvýběrová řízení, na základě kterých jsou vybrání studenti, kteří v následujícím akademickém roce budou moci vyjet na partnerskou zahraniční univerzitu v rámci programu Erasmus+. Možnosti výjezdu se na každém ústavu liší podle počtu uzavřených bilaterálních smluv. Seznam partnerských univerzit naleznetezde.
V případě, že nebudou všechna místa obsazena, bude probíhatnáhradní výběrové řízenízačátkem zimního semestru (pro výjezdy v letním semestru daného akademického roku).
Po vybrání do programu Erasmus+
Pokud je student vybrán pro výjezd v rámci programu Erasmus+, musí vyplnitpřihlašovací dokumentyna partnerskou univerzitu (Learning Agreement for Studies= studijní plán, ve kterém si student napíše jaké předměty by chtěl na partnerské univerzitě studovat (seznamy předmětů jsou uvedeny na webových stránkách partnerských univerzit; kredity, které student v zahraničí získá mu budou po návratu uznány),Student Application Form= přihláška, popřípaděžádost o ubytování- záleží na partnerské univerzitě - některé zajišťují ubytování automaticky). Některé univerzity vyžadují i nebo výhradně elektronickou registraci, příp. vyplnění přihlášky. Potřebné informace naleznete pod jednotlivými univerzitamizde.
Studijní plán si student sestavuje se svým ústavním koordinátorem, se kterým řeší otázku ekvivalentních předmětů.
V případě jakýchkoliv problémů se student může obrátit na koordinátorku programu Erasmus+ (po výběrovém řízení ho bude sama kontaktovat).
Před odjezdem bude studenta kontaktovat partnerská univerzita a poskytne mu potřebné informace ohledně příjezdu, ubytování aj. (doba poslání dokumentů je u každé univerzity individuální).
Před odjezdem bude studenta kontaktovat institucionální koordinátorka programu Erasmus+ za účelem vyplnění účastnické smlouvy a vyplacení grantu. Tabulka přidělovaných stipendií dle země pobytuzde.
Před odjezdem je student povinen zařídit sipojištění do zahraničí.
Je dobré informovat vyučující o nepřítomnosti během semestru.
Pokud bude student v dobězápisujiž v zahraničí, může ho provést online, vytisknout, podepsat a poslat na studijní oddělení.
Po příjezdu do zahraničí
Student co nejdříve kontaktuje koordinátora hostitelské univerzity.
V případě nutnosti provede změny v Learning Agreementu (formulářLearning agrement - During Mobility) a předá jej koordinátorovi na hostitelské univerzitě. Změny je potřeba provést do 1 měsíce od příjezdu.