Národní ústav pro vzdělávání

  • Zlatuše Krpcová
  • 23.04.2019
Dne 10. dubna 2019 pořádal Národní ústav pro vzdělávání v Praze v rámci přípravy programů DVPP pro oblast společného vzdělávání Odborný panel KA3, jehož cílem bylo seznámení odborné veřejnosti se způsobem podpory rozvoje profesních kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti inkluzivního vzdělávání prostřednictvím programů DVPP připravovaných v rámci projektu APIV A, klíčové aktivity 3.

Vedoucí Výzkumného centra pro sociální začleňování FVP SU v Opavě, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., zde vystoupil jako tvůrce vzdělávacího modulu a zároveň jako lektor a autor vytvořeného podpůrného materiálu. Na tomto setkání kriticky zhodnotil proces tvorby modulu, dotkl se tématu náboru lektorů, požadavků a standardů a ojasnil úskalí certifikace lektorů s ohledem na průběh pilotáže.

Zdůraznil zde hlavní závěry, ke kterým v průběhu školení dospěl, a to:
- velmi nízkou úspěšnost zakončení kurzu - certifikaci kurzu získalo z 15 lektorů pouze 5
- nedostatečnou prezenční časovou dotaci v obou bězích - celkově pouze 16 hod.
- nutnost stanovení kritérií pro nábor účastníků, požadavky na lektora a plnění průběžných úkolů k  získání certifikace

Mezi evaluátory jednotlivých vzdělávacích modulů byla i prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., členka Výzkumného centra pro sociální začleňování FVP SU v Opavě.

Citační záznam zmiňovaného publikačního díla:
KALEJA, M. Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2019