TYP STUDIA:

FORMA STUDIA:

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ:

FAKULTA:
OBORY ZÁJMU:
BEZ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY:
JAZYK VÝUKY:

A

Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání anglického jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí nebo jste tam strávili jen jeden semestr? Chcete se věnovat překladu literárních nebo odborných textů? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento program. Naučíte se číst jinak s pomocí zásadních literárně-kritických přístupů, seznámíte se současnými trendy anglické psané literatury a zjistíte, že lingvistika není jen morfologie a syntax. Budete se moci zdokonalovat v tom, co vás baví nejvíce a to díky široké nabídce volitelných předmětů. Kromě překladatelských kurzů z oblasti státní správy, biologie a ekologie si můžete rozšířit slovní zásobu nebo diskutovat o anglofonní hudbě a filmech. Už nyní víte, že byste se chtěli přihlásit na doktorské studium? Pak si nenechte ujít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáž nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.
Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání anglického jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí nebo jste tam strávili jen jeden semestr? Chcete se věnovat překladu literárních nebo odborných textů? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento program. Naučíte se číst jinak s pomocí zásadních literárně-kritických přístupů, seznámíte se současnými trendy anglické psané literatury a zjistíte, že lingvistika není jen morfologie a syntax. Budete se moci zdokonalovat v tom, co vás baví nejvíce a to díky široké nabídce volitelných předmětů. Kromě překladatelských kurzů z oblasti státní správy, biologie a ekologie si můžete rozšířit slovní zásobu nebo diskutovat o anglofonní hudbě a filmech. Už nyní víte, že byste se chtěli přihlásit na doktorské studium? Pak si nenechte ujít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáž nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Angličtina je v současné době jedním z hlavních světových jazyků. Zároveň je hlavním komunikačním prostředkem mnoha firem a podniků. Dnes ale anglicky umí kdekdo. Znalost samotného jazyka tak k získání práce tvých snů stačit nemusí. Proto nabízíme studium angličtiny v kombinaci i s druhým programem. Během tříletého studia porozumíš jazykovým zákonitostem angličtiny, naučíš se, jak vznikají nová slova a proč je nutné mít správnou výslovnost. Angličtina však není jen studium jazyka, ale také literatury, dějin a kultury anglicky mluvících zemí. Nabízíme i možnost absolvovat jeden nebo i dva semestry na zahraniční univerzitě v rámci programu Erasmus+. Studium navíc obsahuje i volitelné předměty, takže si každý může vybrat to, co ho zajímá nejvíce.
Studijní program Angličtina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni C1 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení anglického jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích anglicky mluvících zemí. Angličtina pro odbornou praxi zároveň svým obsahem přesahuje profilaci akademického programu Anglická filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na zvyšování uplatnitelnosti absolventů na pracovním trhu. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle připravenosti jazykové také připraveni pro práci v hospodářské sféře v nejširším slova smyslu. Podstatný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaného vzdělání (znalosti, dovednosti, postoje) v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je prostřednictvím spolupráce se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a pomoci naplnit strategické cíle univerzity v prioritní oblasti 3. Vztahy k vnějšímu prostředí. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN (Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů v modulu Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo ještě lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.
Studijní program Angličtina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni C1 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení anglického jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích anglicky mluvících zemí. Angličtina pro odbornou praxi zároveň svým obsahem přesahuje profilaci akademického programu Anglická filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na zvyšování uplatnitelnosti absolventů na pracovním trhu. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle připravenosti jazykové také připraveni pro práci v hospodářské sféře v nejširším slova smyslu. Podstatný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaného vzdělání (znalosti, dovednosti, postoje) v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je prostřednictvím spolupráce se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a pomoci naplnit strategické cíle univerzity v prioritní oblasti 3. Vztahy k vnějšímu prostředí. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN (Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů v modulu Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo ještě lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.
Doktorský studijní program je zaměřen na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost v oblasti výzkumu problematiky středoevropské archeologie v kontextu pravěkých a středověkých dějin, zejména ve vztahu k otázkám, týkajícím se území dnešního Slezska a jeho evropských souvislostí. Studium bude mít specializační charakter. Je určeno absolventům magisterského studia archeologických studijních oborů, zejména z praxe (VŠ, Archeologické ústavy AV ČR, muzea, Ústavy arch. pam. péče, Národní památkový ústav, archeologické veřejně prospěšné společnosti), ale počítá se i s prezenčním studiem pro vynikající absolventy, přímo navazujícím na magisterský stupeň.
Doktorský studijní program je zaměřen na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost v oblasti výzkumu problematiky středoevropské archeologie v kontextu pravěkých a středověkých dějin, zejména ve vztahu k otázkám, týkajícím se území dnešního Slezska a jeho evropských souvislostí. Studium bude mít specializační charakter. Je určeno absolventům magisterského studia archeologických studijních oborů, zejména z praxe (VŠ, Archeologické ústavy AV ČR, muzea, Ústavy arch. pam. péče, Národní památkový ústav, archeologické veřejně prospěšné společnosti), ale počítá se i s prezenčním studiem pro vynikající absolventy, přímo navazujícím na magisterský stupeň.
Cílem studia je poskytnout ucelené teoretické a praktické vzdělání v oblasti audiovizuální tvorby ? napříč žánry, motivovat studenty k vlastní tvůrčí činnosti, zajistit jim nejen možnost konzultace, ale také pravidelné spolupráce s profesionálními tvůrci v profesionálních podmínkách, a dosáhnout tak vysoké míry připravenosti na praktické působení ve všech oblastech audiovizuální, zejména rozhlasové a televizní tvorby, nebo na práci v jiných kulturních a společenských institucích. Program je strukturován se záměrem prohloubit posluchačovy znalosti v oblastech umění, vizuálních studií, masové komunikace, historie a současnosti audiovize a kinematografie s tím, že se student může dále v rámci volitelných předmětů specializovat na scenáristiku, dramaturgii, kameru, střih zvukovou tvorbu či režii audiovizuálních děl napříč žánry. Smyslem je připravit na výkon povolání odborné pracovníky schopné odpovědného a samostatného provádění specifických tvůrčích činností v oblasti audiovize a kulturních institucí, kteří mají jak specializovanou průpravu, tak širší přehled v problematice kulturní historie, masové komunikace a škále uměleckých a publicistických žánrů. Jsou odborně erudovaní a zároveň přemýšliví a umělecky tvořiví. Zvládají televizní a rozhlasovou práci od zpravodajských základů přes publicistiku po tvůrčí a autorskou dramatickou tvorbu. Studijní program proto zahrnuje kromě výuky dějin a teorie umění a audiovizuální kultury také přednášky a semináře z oblasti základů estetiky, audiovizuálních a informačních technologií, produkce, autorského práva, sociologie kultury, managementu či marketingu. Velký důraz se přitom klade na praktickou výuku pod vedením specialistů z praxe se zázemím odborných pracoven a ateliérů Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě. Součástí studia je také praxe v tuzemských institucích.
Cílem studia je poskytnout ucelené teoretické a praktické vzdělání v oblasti audiovizuální tvorby ? napříč žánry, motivovat studenty k vlastní tvůrčí činnosti, zajistit jim nejen možnost konzultace, ale také pravidelné spolupráce s profesionálními tvůrci v profesionálních podmínkách, a dosáhnout tak vysoké míry připravenosti na praktické působení ve všech oblastech audiovizuální, zejména rozhlasové a televizní tvorby, nebo na práci v jiných kulturních a společenských institucích. Program je strukturován se záměrem prohloubit posluchačovy znalosti v oblastech umění, vizuálních studií, masové komunikace, historie a současnosti audiovize a kinematografie s tím, že se student může dále v rámci volitelných předmětů specializovat na scenáristiku, dramaturgii, kameru, střih zvukovou tvorbu či režii audiovizuálních děl napříč žánry. Smyslem je připravit na výkon povolání odborné pracovníky schopné odpovědného a samostatného provádění specifických tvůrčích činností v oblasti audiovize a kulturních institucí, kteří mají jak specializovanou průpravu, tak širší přehled v problematice kulturní historie, masové komunikace a škále uměleckých a publicistických žánrů. Jsou odborně erudovaní a zároveň přemýšliví a umělecky tvořiví. Zvládají televizní a rozhlasovou práci od zpravodajských základů přes publicistiku po tvůrčí a autorskou dramatickou tvorbu. Studijní program proto zahrnuje kromě výuky dějin a teorie umění a audiovizuální kultury také přednášky a semináře z oblasti základů estetiky, audiovizuálních a informačních technologií, produkce, autorského práva, sociologie kultury, managementu či marketingu. Velký důraz se přitom klade na praktickou výuku pod vedením specialistů z praxe se zázemím odborných pracoven a ateliérů Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě. Součástí studia je také praxe v tuzemských institucích.
Studijní program je určen absolventům uměleckých, humanitně zaměřených či interdisciplinárních bakalářských oborů, kteří mají zájem prohloubit své praktické dovednosti v oblasti umělecké tvorby audiovizuálních děl (kamera, střih, zvuková tvorba, scenáristika, dramaturgie, produkce, režie), rozšit je také o kulturní management a digitální restaurování kinematografických a televizních děl a dále získat odborné znalosti v oblasti historie a současnosti audiovize a kinematografie, nových médií, marketingu a komunikace. Studenti mají možnost možnost konzultace a také spolupráce s profesionálními tvůrci v profesionálních podmínkách, a mohou tak dosáhnout vysoké míry připravenosti na praktické působení ve všech oblastech audiovizuální, zejména rozhlasové a televizní tvorby, nebo na práci v jiných kulturních a společenských institucích. Studijní program proto zahrnuje kromě výuky dějin a teorie audiovizuální kultury také přednášky a semináře z oblasti základů estetiky, audiovizuálních a informačních technologií, autorského práva, animace kultury, sociologie kultury či managementu. Velký důraz přitom klademe na praktickou výuku pod vedením specialistů z praxe se zázemím ateliéru, odborných laboratoří i technického zázemí Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity.
Cílem doktorského studia informatiky ve studijním oboru autonomní systémy je příprava odborníků, specializovaných na výzkum resp. řešení odborných problémů vynořujících se v některých oblastech současné pokročilé informatiky a robotizace, schopných vědecky pracovat na úrovni mezinárodních standardů. Problémy, se kterými se budou doktorandi po dobu studia seznamovat a které budou řešit, jsou orientovány z velké části na poznání a konstrukci výpočetních systémů prokazujících vysokou míru autonomnosti, racionálnosti a efektivnosti jejich (sou)činností v rozsáhlých, složitých a dynamicky proměnných datových nebo fyzikálních prostředích. Spadají tedy do oblastí zkoumaných, ve spojitosti s problematikou znalostních systémů a znalostního inženýrství, resp. do oblasti autonomních agentů, systémů sestávajících z více autonomních a případně i kooperujících a komunikujících agentů, v pokročilé robotizaci a při výzkumu informatických problémů kolektivní robotiky.
Cílem doktorského studia informatiky ve studijním oboru autonomní systémy je příprava odborníků, specializovaných na výzkum resp. řešení odborných problémů vynořujících se v některých oblastech současné pokročilé informatiky a robotizace, schopných vědecky pracovat na úrovni mezinárodních standardů. Problémy, se kterými se budou doktorandi po dobu studia seznamovat a které budou řešit, jsou orientovány z velké části na poznání a konstrukci výpočetních systémů prokazujících vysokou míru autonomnosti, racionálnosti a efektivnosti jejich (sou)činností v rozsáhlých, složitých a dynamicky proměnných datových nebo fyzikálních prostředích. Spadají tedy do oblastí zkoumaných, ve spojitosti s problematikou znalostních systémů a znalostního inženýrství, resp. do oblasti autonomních agentů, systémů sestávajících z více autonomních a případně i kooperujících a komunikujících agentů, v pokročilé robotizaci a při výzkumu informatických problémů kolektivní robotiky.

C

Cílem studia ve studijním programu Computer Science je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? na řídících a vysoce kvalifikovaných pracovních pozicích ve specializovaných mezinárodních podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, včetně kybernetické bezpečnosti, nebo ve státní správě. Výuka probíhá v anglickém jazyce, u absolventů se počítá s působením v mezinárodních pracovních týmech. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v doktorském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika, ať už v českém nebo anglickém jazyce.

Č

Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Hlavním cílem studia je doplnit u studentů získané bakalářské bohemistické vzdělání na magisterské úrovni, což jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem doktorského stupně. Studium připravuje absolventa k činnostem vyžadujícím vysoce odbornou práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na systematizaci a doplnění bakalářských znalostí v oblasti současného českého jazyka na všech jazykových plánech, především se soustředěním na komplexnost přístupu k textu a na aktuální trendy, jakož i na metodologii; v diachronní lingvistice se poskytuje potřebný historický kontext pro poznání současné češtiny jako jazyka spisovného a jazyka indoevropského; absolvent je pak schopen posoudit dynamiku vývoje jazyka a uvést ji do vztahu s měnícícmi se komunikačními potřebami. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o dějinách české literatury se soustředěním na současnou literaturu a sebereflexi literární historie; znalosti z teorie literatury jsou prohlubovány a kontextualizovány ve vztahu k estetice a filozofii. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Hlavním cílem studia je doplnit u studentů získané bakalářské bohemistické vzdělání na magisterské úrovni, což jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem doktorského stupně. Studium připravuje absolventa k činnostem vyžadujícím vysoce odbornou práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na systematizaci a doplnění bakalářských znalostí v oblasti současného českého jazyka na všech jazykových plánech, především se soustředěním na komplexnost přístupu k textu a na aktuální trendy, jakož i na metodologii; v diachronní lingvistice se poskytuje potřebný historický kontext pro poznání současné češtiny jako jazyka spisovného a jazyka indoevropského; absolvent je pak schopen posoudit dynamiku vývoje jazyka a uvést ji do vztahu s měnícícmi se komunikačními potřebami. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o dějinách české literatury se soustředěním na současnou literaturu a sebereflexi literární historie; znalosti z teorie literatury jsou prohlubovány a kontextualizovány ve vztahu k estetice a filozofii. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Hlavním cílem studia je poskytnout studentům ucelené bohemistické vzdělání na bakalářské úrovni, které jim umožní působit na příslušných pozicích v souladu s profilem absolventa, jakož i navázat dalším studiem magisterského stupně. Studium připravuje absolventa k různým činnostem vyžadujícím práci s jazykem a literaturou (textem) v různých oblastech. Důraz je kladen na poskytnutí odborných znalostí v oblasti současného českého jazyka, a to ve všech klíčových dílčích disciplínách věnujících se jednotlivým jazykovým plánům; základní poučení v diachronní lingvistice především poskytuje potřebný historický kontext poznání současného jazyka. V literární části studia je cílem zejména poskytnout znalosti o české literatuře v jejích historických proměnách; znalosti z oblasti teorie literatury představují především nutné východisko pro jakoukoliv práci s literárním textem. Široké zapojení seminární výuky umožňuje budovat a rozvíjet dovednosti potřebné pro uplatnění v praxi, zejména analyzovat a kriticky interpretovat texty různého druhu.

H

Studijní program poskytuje studentům prakticky zaměřené vzdělání v oblasti filmu, televize a jiných médií s ohledem na všechny fáze jejich tvorby a existence (příprava, produkce, postprodukce, distribuce a recepce) a zároveň poskytuje široký rozhled v problematice obecné historické vědy, kulturní historie, teorie umění, masové komunikace a publicistiky tak, aby byli jeho absolventi schopni inovativním, tvůrčím a teoreticky fundovaným způsobem prezentovat historické poznatky prostřednictvím audiovizuální tvorby a médií.
Navrhovaný SP je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd a je koncipován jako navazující na bakalářský stupeň SP Historické vědy a příbuzné SP v souladu s koncepcí oblasti vzdělávání Historické vědy Národního kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání ČR (2012). Vychází z moderního pojetí široce chápaných historických disciplín včetně disciplín zabývajících se ochranou kulturního dědictví, které sledují daný historický, hospodářský, sociální a kulturní vývoj ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a to v korelaci ?jedinec ? společnost ? kultura?. Široká nabídka historických, kulturněhistorických a monumentických předmětů pokrývá hlavní proudy humanitních disciplín v souladu s dnešními interdisciplinárními přístupy a metodami. Navrhovaný SP rovněž rozvíjí kompetence studentů v oblasti metodologie historických věd získané v bakalářském stupni. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá aktuálním poznatkům na poli historických věd, reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je přitom věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností.
Navrhovaný obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách (metodologie historických věd, pomocné vědy historické) včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a zároveň je připravuje k různým činnostem v historických, muzeologických a památkově zaměřených disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie, muzeologie a památkové péče. Reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
Navrhovaný obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách (metodologie historických věd, pomocné vědy historické) včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a zároveň je připravuje k různým činnostem v historických, muzeologických a památkově zaměřených disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie, muzeologie a památkové péče. Reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
Navrhovaný SP je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd a je koncipován jako navazující na bakalářský stupeň SP Historické vědy a příbuzné SP v souladu s koncepcí oblasti vzdělávání Historické vědy Národního kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání ČR (2012). Vychází z moderního pojetí široce chápaných historických disciplín včetně disciplín zabývajících se ochranou kulturního dědictví, které sledují daný historický, hospodářský, sociální a kulturní vývoj ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a to v korelaci ?jedinec ? společnost ? kultura?. Široká nabídka historických, kulturněhistorických a monumentických předmětů pokrývá hlavní proudy humanitních disciplín v souladu s dnešními interdisciplinárními přístupy a metodami. Navrhovaný SP rovněž rozvíjí kompetence studentů v oblasti metodologie historických věd získané v bakalářském stupni. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá aktuálním poznatkům na poli historických věd, reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je přitom věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností.
Navrhovaný obor je koncipován v souladu s Národním kvalifikačním rámcem terciárního vzdělávání pro oblast historických věd. Poskytuje studentům široký rozhled po základních historických disciplínách (metodologie historických věd, pomocné vědy historické) včetně politických, hospodářských sociálních a kulturních dějin ve středoevropském, evropském i světovém měřítku a zároveň je připravuje k různým činnostem v historických, muzeologických a památkově zaměřených disciplínách. Skladba předmětů ve studijním plánu odpovídá nejnovějším poznatkům na poli historie, muzeologie a památkové péče. Reflektuje vývoj tzv. nového politického dějepisectví, které klade důraz na interdisciplinární spolupráci historie a příbuzných disciplín a současně se v nových úhlech pohledu například vrací k výzkumu státu coby klíčové politické instituce a vazbě státu a společnosti. Pozornost je ovšem věnována i badatelským proudům sledujícím role elit, konfliktů a politické komunikace při utváření podoby časově a teritoriálně odlišných společností. Vštěpuje studentům základní praktické dovednosti v oblasti metodologie, práce s historickými prameny, orientaci v aktuálních proudech výzkumu a prezentace výsledků.
Studijní program reaguje na nedostatek odborně vzdělaných pracovníků připravených působit ve sféře prezentace a animace historie a kulturního dědictví, ale zejména na potřeby praxe v regionech se specifickými rysy (ekonomickými, sociálními a kulturními), včetně regionů příhraničních, které současně vykazují potřebu vyšší míry zájmu o oblast poznání, uchovávání, prezentace a společenského využívání kulturního dědictví v širokém významu toho slova. Cílem profesně zaměřeného studijního programu je poskytnout základní teoretické znalosti z českých a obecných dějin v chronologicko-věcném pojetí, včetně metodologických aspektů jejich výzkumu, a znalosti z oblasti kulturního dědictví, které umožňují jeho základní identifikaci, deskripci a výzkum. Kulturní dědictví je přitom vnímáno jako komplex hmotných a nehmotných reliktů, činností a projevů duchovní kultury, ukotvený svými kořeny v minulosti, ovlivňující však přímo či nepřímo současnou společnost a jednotlivce, uchovávaný a předávaný dalším generacím. Cílem studijního programu je dále poskytnout základní teoretické znalosti a praktické dovednosti potřebné k prezentaci a animaci kulturního dědictví v kontextu historických souvislostí, a to zvláště v rámci volnočasových aktivit, jež tvoří podstatnou složku současné každodennosti sociálních entit, ať už jsou uvedené aktivity poskytovány paměťovými institucemi zabývajícími se uchováním, ochranou a zpřístupněním kulturního dědictví (muzea, galerie, muzea v přírodě, instalované objekty, pracoviště památkové péče ad.), kulturními zařízeními na regionální i lokální úrovni, zařízeními a programy cestovního ruchu (kulturního turismu) ad. Důraz je kladen rovněž na prohloubení jazykových kompetencí. Příslušný rozsah a kvalitu praktických dovedností studijní program poskytuje ve spolupráci s odborníky z profesní sféry, kteří se podílejí na teoretické výuce, seminářích v terénu a vedení průběžné i souvislé praxe ve vybraných institucích. V obecné rovině je cílem studijního programu přispět k výchově odborníků, jež přispějí k posílení vědomostí společnosti o minulosti, k orientaci v kulturně historických souvislostech, k ocenění kulturního dědictví a významu jeho zachování na úrovni lokalit, regionů a zemí ve sjednocující se Evropě, s vědomím nutnosti zachování tradic, zvyků, kořenů a identit.
Cílem studijního programu je připravit absolventa disponujícího potřebnými teoretickými znalostmi a profesními dovednostmi, otevírajícími mu možnosti uplatnit se v praxi a reagovat na potřeby trhu práce v oblasti historizace a prezentace kulturního dědictví v celé jeho šíři. Zvláště se zaměřuje na podporu rozvoje restrukturalizujících se provinčních regionů se specifickými rysy a příhraničí s potenciálem k rozvoji v oblasti terciální sféry a k prezentaci a společenskému využití kulturního dědictví v širokém významu toho slova; na nutnost výchovy odborníků jako předpokladu podpory vzdělávání a kulturně historické kultivace společnosti, práce s klienty s vyšší mírou odborných znalostí a s osobami se specifickými potřebami. Studijní program poskytuje prohloubené teoretické znalosti z českých kulturních dějin v mezinárodním kontextu a z oblasti hmotného a nehmotného kulturního dědictví v jeho tematické struktuře ve smyslu komplexu reliktů, činností a projevů duchovní kultury vzniklých v minulosti, ovlivňující přímo či nepřímo současnou společnost a jednotlivce; klade důraz na schopnost vyhodnocení kulturního dědictví a možnosti optimálního způsobu jeho využití v regionální praxi, zejména v oblasti prezentace a animace historie a kulturního dědictví v paměťových institucích, při volnočasových aktivitách a vybraných službách v cestovním ruchu (kulturním turismu), včetně služeb pro klienty se specifickými potřebami (rodiny s dětmi, senioři, handicapovaní) a specifickými zájmy (osoby s požadavky na kulturně historicky orientované volnočasové a vzdělávací aktivity). Studijní program prohlubuje jazykové kompetence (angličtina, němčina) nezbytné pro odbornou činnost v oblasti historizace, prezentace a využívání kulturního dědictví, pro komunikaci s profesními partnery a klienty v kulturních, kulturně historických a volnočasových zařízeních. Příslušný rozsah a kvalitu praktických dovedností studijní program poskytuje ve spolupráci s odborníky z profesní sféry, kteří se podílejí na teoretické výuce, seminářích v terénu a vedení praxe ve vybraných institucích.
Doktorské studium je určeno absolventům filozofických a pedagogických fakult, kteří se ve své činnosti hlouběji zabývají historickou problematikou. Doktorské studium je zaměřeno většinou na zvýšení kvalifikace pracovníků, kteří již působí na vysokých školách, v muzeích, archivech, vlastivědných a dalších zařízeních, počítá se i s prezenčním studiem pro vynikající absolventy vysokoškolského studia historie. Jde zejména o pracovníky vysokých škol, muzeí, vlastivědných zařízení, archivů a jiných odborných pracovišť, učitelů středních škol a dalších odborníků, kteří systematicky a cílevědomě usilují o zvýšení své odborné kvalifikace a kvality své publikační činnosti. Studium má specializační charakter.
Doktorské studium je určeno absolventům filozofických a pedagogických fakult, kteří se ve své činnosti hlouběji zabývají historickou problematikou. Jde zejména o pracovníky vysokých škol, muzeí, vlastivědných zařízení, archivů a jiných odborných pracovišť, učitelů středních škol a dalších odborníků, kteří systematicky a cílevědomě usilují o zvýšení své odborné kvalifikace a kvality své publikační činnosti. Studium má specializační charakter.
Cílem studijního programu je poskytnutí vysokoškolského vzdělání odpovídajícího skladbě předmětů ve studijním plánu. Studijní program poskytuje vzdělání v oboru historie, a to se zaměřením na české a československé dějiny. Doktorský studijní program je zaměřen rozvíjení samostatné vědecké a tvůrčí činnosti v oblasti vzdělávání Historické vědy se zacílením na české a československé dějiny ve středoevropských souvislostech. Doktorské studium je návazným stupněm vzdělání pro magisterské (navazující) studijní programy oblasti Historické vědy a slouží ke zvýšení kvalifikace pracovníků působících na vysokých školách, v muzeích, archivech, na památkových ústavech a dalších paměťových institucích. Je určen absolventům filozofických či pedagogických fakult, respektive dalších fakult humanitního zaměření, tedy absolventům studia historických a jim blízkých studijních oborů a programů, prioritně v oblasti vzdělávání Historické vědy. Studijní program reaguje na přetrvávající potřebu zajištění většího počtu zejména mladších pracovníků disponujících vyšší kvalifikací ve zmíněném oboru.
Cílem studijního programu je poskytnutí vysokoškolského vzdělání odpovídajícího skladbě předmětů ve studijním plánu. Studijní program poskytuje vzdělání v oboru historie, a to se zaměřením na české a československé dějiny. Doktorský studijní program je zaměřen rozvíjení samostatné vědecké a tvůrčí činnosti v oblasti vzdělávání Historické vědy se zacílením na české a československé dějiny ve středoevropských souvislostech. Doktorské studium je návazným stupněm vzdělání pro magisterské (navazující) studijní programy oblasti Historické vědy a slouží ke zvýšení kvalifikace pracovníků působících na vysokých školách, v muzeích, archivech, na památkových ústavech a dalších paměťových institucích. Je určen absolventům filozofických či pedagogických fakult, respektive dalších fakult humanitního zaměření, tedy absolventům studia historických a jim blízkých studijních oborů a programů, prioritně v oblasti vzdělávání Historické vědy. Studijní program reaguje na přetrvávající potřebu zajištění většího počtu zejména mladších pracovníků disponujících vyšší kvalifikací ve zmíněném oboru.
Cílem studijního programu (dále SP) je poskytnutí vysokoškolského vzdělání odpovídajícího skladbě předmětů ve studijním plánu. Studijní program zdůrazňuje specifický historický a legislativní kontext, s nímž se muzeologie v České republice musí vyrovnat. SP reaguje na nedostatek odborných profesionálních pracovníků, kteří by disponovali jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednostmi, jež by odpovídaly rozsahu problematiky muzejní praxe v paměťových institucích, především v různých typech muzeí, galerií, ale též na instalovaných památkových objektech, a tak byli schopni reagovat na rozmanitost sbírkových fondů v českých zemích, jejich správu, ochranu, prezentaci, dokumentaci a péči o ně. SP představuje muzeologii v historickém kontextu jako činnost překračující horizont servisu paměťovým institucím a speciálně síti muzeí a galerií v ČR. Muzeologie, resp. muzeografie je chápána jako historicky a teoreticky zdůvodněná aktivita, jejíž základ tkví v historii, dějinách umění a dalších společenskovědních disciplínách. Vedle teoretického zaměření, ukotveného ve sféře historie, pomocných věd historických a příbuzných oborů (kulturní a přírodní dědictví, dějiny hmotné kultury, archeologie, památková péče), získá absolvent zkušenosti s praktickým prováděním péče o sbírky a sbírkové fondy, čemuž odpovídá zapojení odborníků z praxe, kteří disponují znalostmi a zkušenostmi, získanými v praktickém výkonu muzejní praxe v různých jejích podobách (evidence a dokumentace sbírkových předmětů, legislativa a organizace, komunikace s odbornou i laickou veřejností apod.). Studenti získají praktické dovednosti potřebné k následnému profesnímu uplatnění v rámci odborné praxe vykonávané v muzejní, galerijní, případně jiné paměťové instituci. Absolvent ovládá faktografii z českých a světových dějin od starověku po nejnovější dějiny, kterou je schopen využít v praxi. Zároveň disponuje znalostmi o muzejní praxi nutnými pro uplatnění zejména v paměťových institucích. Je schopen pečovat o svěřené sbírkové předměty či mobiliární fondy, dokumentovat a prezentovat je ve výstavních projektech, vykonávat komplexní odbornou, prezentační a organizační činnost v paměťových institucích.

I

Cílem studia ve studijním programu Moderní informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblasti vzdělávání Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, evidencí a zprostředkováváním informací, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě.
Cílem studia ve studijním programu Moderní informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblasti vzdělávání Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, evidencí a zprostředkováváním informací, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v navazujícím magisterském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v navazujícím magisterském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících akademickou průpravu v oblasti Informatika ? na řídících a vysoce kvalifikovaných pracovních pozicích ve specializovaných podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových a jiných počítačových systémů, včetně kybernetické bezpečnosti, nebo ve státní správě. Absolventi jsou taktéž připraveni pro další studium v doktorském studijním programu patřícím do oblasti vzdělávání Informatika.
Cílem studia ve studijním programu Informatika a angličtina je připravit absolventy na kariéru v profesích vyžadujících vysokoškolské vzdělání bakalářského stupně profesního typu v oblastech Informatika a Filologie (se zaměřením na anglický jazyk). V předmětech z oblasti vzdělávání Informatika připravujeme studenty na profesní dráhu v podnicích a institucích zabývajících se programováním či jinými vývojovými pracemi, analýzou, návrhem a nasazením informačních, databázových, znalostních a jiných počítačových systémů. V předmětech z oblasti vzdělávání Filologie si studenti výrazně zlepšují svůj projev a schopnost komunikace zejména v jazyce anglickém a možnými zaměstnavateli jsou kulturní a vzdělávací instituce, mezinárodní společnosti (především technologicky zaměřené), marketingové firmy a další. Obecně se absolventi mohou uplatňovat zejména na pracovních pozicích vyžadujících technologické a komunikační kompetence. Také mohou pořizovat překlady odborných publikací z oblasti Informatika.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Student v rámci sdruženého studia kombinuje studijní plán maior se studijním plánem minor, přihláška se podává na studijní plán maior. Studijní program Italština je tříletý, v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením, čemuž odpovídá i synchronní pohled na jednotlivé jazykové plány. Cílem programu je, aby absolvent vedle zvládnutí praktických jazykových dovedností získal rozsáhlé znalosti v oblasti lingvistické a literárněvědné. Velký důraz je kladen na oblast tzv. lingvoreálií. Program je koncipován tak, aby umožňoval další jak kvantitativní, tak i kvalitativní přizpůsobení předchozímu vzdělání i potřebám trhu práce. Na dosažení stanoveného cíle a na zvyšování úrovně oboru pozitivně působí rozsáhlá mezinárodní spolupráce s italskými univerzitami v rámci programu Erasmus, a to s univerzitami v Římě, v Turíně, v Chieti Pescara a ve Viterbu, která studentům italštiny umožňuje vykonat část studijního programu v Itálii.
Studijní program Italština pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program realizovaný v prezenční formě. Jeho základem je moderní filologie a je koncipován jako ucelený studijní program s praktickým zaměřením. Prvním cílem programu je umožnit budoucím absolventům zvládnutí praktického jazyka na úrovni C1 a vybavit je teoretickými jazykovými znalostmi. S důrazem na praktická východiska jsou rozvíjeny a upevňovány jednotlivé jazykové dovednosti a znalosti gramatické a lexikální a zároveň je vytvářen pevný teoretický základ pro dokonalé pochopení italského jazykového systému. Studenti dále získají ucelený přehled o literatuře, kultuře a reáliích Itálie. Italština pro odbornou praxi zároveň přesahuje rámec oblasti vzdělávání Filologie, a to v souladu s potřebami trhu práce a s ohledem na lepší uplatnitelnost absolventa. Program vychází ze stávající potřeby regionu a trhu práce vyžadující absolventy, kteří budou vedle obecné jazykové připravenosti také připraveni pro práci v hospodářské sféře v širokém slova smyslu. Silný důraz je proto kladen na odborné předměty, které budoucí absolventy připravují na profesní uplatnění a zajistí aplikovatelnost získaných znalostí, dovedností a postojů v praxi, což představuje druhý cíl programu. Absolventům je zároveň poskytnut kvalitní základ pro navazující magisterské studium. Třetím cílem programu je ve spolupráci se subjekty soukromého a veřejného sektoru přispívat k rozvoji regionu a napomáhat k naplnění strategických cílů univerzity v prioritní oblasti ?3. Vztahy k vnějšímu prostředí?. Program je vytvořen ve spolupráci s odborníky z praxe (např. z Magistrátu města Opavy, Návštěvnického centra MÚ Nový Jičín a firmy OKIN BPS Ostrava). Odborníci z praxe se podíleli na přípravě náplně předmětů zejména v bloku Znalosti a dovednosti pro praxi a kurzy v tomto bloku obsažené budou také vyučovat. Součástí studijního plánu je navíc povinná praxe (mimo jiné ve výše uvedených subjektech), čímž bude dosaženo lepšího propojení teoretických znalostí s praktickými.

K

Cílem studia je příprava kvalifikovaných a kompetentních pracovníků pro práci v odborných, specializovaných i vědeckých knihovnách všech typů a dále v informačních střediscích spravujících a zpracovávajících informace. Studijní program nabízí poznatky potřebné k doplňování, zpracování a organizaci knihovního fondu a informačních zdrojů, dále teoretické a praktické znalosti pro poskytování knihovnických a informačních služeb, včetně práce s uživateli se specifickými potřebami, a s uživateli a čtenáři v dětském a v mladistvém věku. Důraz je kladen na poskytnutí teoretických a praktických dovedností budoucím informačním profesionálům, včetně knihovníků pro specializované knihovny a informační střediska. Zaměřuje se na přípravu odborníků v oblasti knihovědy, rozvoje a využívání metod akvizice, organizace, uchovávání, vyhledávání, distribuce a využívání dokumentů a informačních zdrojů, dále v oblasti organizace poznání, tvorby a uplatňování informační politiky a podpory informační společnosti. Nedílnou součástí výuky je kvalifikovaná příprava pracovníků, informačních odborníků a vedoucích pracovníků středního stupně řízení, a to zejména pro informační instituce a vědecké knihovny, kteří budou schopni kompetentně provozovat a budovat knihovnicko-informační služby, zpřístupňovat informace z vědy, techniky, hospodářství, kultury, umění, legislativy, výzkumu a vývoje, s využitím všech soudobých metod, informačních technologií a technických prostředků.
Cílem studia je příprava kvalifikovaných a kompetentních pracovníků pro práci v odborných, specializovaných i vědeckých knihovnách všech typů a dále v informačních střediscích spravujících a zpracovávajících informace. Studijní program nabízí poznatky potřebné k doplňování, zpracování a organizaci knihovního fondu a informačních zdrojů, dále teoretické a praktické znalosti pro poskytování knihovnických a informačních služeb, včetně práce s uživateli se specifickými potřebami, a s uživateli a čtenáři v dětském a v mladistvém věku. Důraz je kladen na poskytnutí teoretických a praktických dovedností budoucím informačním profesionálům, včetně knihovníků pro specializované knihovny a informační střediska. Zaměřuje se na přípravu odborníků v oblasti knihovědy, rozvoje a využívání metod akvizice, organizace, uchovávání, vyhledávání, distribuce a využívání dokumentů a informačních zdrojů, dále v oblasti organizace poznání, tvorby a uplatňování informační politiky a podpory informační společnosti. Nedílnou součástí výuky je kvalifikovaná příprava pracovníků, informačních odborníků a vedoucích pracovníků středního stupně řízení, a to zejména pro informační instituce a vědecké knihovny, kteří budou schopni kompetentně provozovat a budovat knihovnicko-informační služby, zpřístupňovat informace z vědy, techniky, hospodářství, kultury, umění, legislativy, výzkumu a vývoje, s využitím všech soudobých metod, informačních technologií a technických prostředků.
Korpusová lingvistika představuje v současné době jednu z nejefektivnějších metod zpracování jazykových dat a jejich interpretace. Absolvent doktorského studia Korpusové lingvistiky proto musí být vybaven kompetencemi, které zahrnují jak obecný filozofický pohled na jazyk, zvládnutí metodologie výstavby a práce s jazykovým korpusem, tak i schopnost korpusová data účelně interpretovat a získané poznatky aplikovat v těchto oblastech: zpracování přirozeného jazyka, strukturní zkoumání jazyka (lexikon, gramatika, fonologie, pragmatika), lexikografie a translatologické aplikace, příprava výukových materiálů na bázi jazykového korpusu.
Korpusová lingvistika představuje v současné době jednu z nejefektivnějších metod zpracování jazykových dat a jejich interpretace. Absolvent doktorského studia Korpusové lingvistiky proto musí být vybaven kompetencemi, které zahrnují jak obecný filozofický pohled na jazyk, zvládnutí metodologie výstavby a práce s jazykovým korpusem, tak i schopnost korpusová data účelně interpretovat a získané poznatky aplikovat v těchto oblastech: zpracování přirozeného jazyka, strukturní zkoumání jazyka (lexikon, gramatika, fonologie, pragmatika), lexikografie a translatologické aplikace, příprava výukových materiálů na bázi jazykového korpusu.
Předkládaný bakalářský studijní program Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (KDDP) poskytuje studentům ? v souladu se svým profesním a uměleckým zaměřením ? teoretické a praktické vzdělání v oblasti dramaturgie, animace, prezentace a organizace kultury a umění, přičemž těžištěm i východiskem jeho vzdělávacího systému je umění divadelní, v širším smyslu pak scénické. Cílem takto koncipovaného studijního programu je otevřít studentům cestu do profesního prostředí, a to jak z hlediska teoretického a praktického vzdělání, tak z hlediska kontaktů, během studia přirozeně získávaných. Teoretické a praktické předměty, které jsou ve výuce zastoupeny vyváženou měrou a s důrazem na jejich kompatibilitu, jsou po celou dobu studia vzájemně provázány. Zvláštní důraz kladený na teorii a praxi divadla, a to praxi uměleckou i organizační, má hluboké opodstatnění v samotném specifickém charakteru divadelního umění, které jednak tvoří přirozený základ pro jakékoli scénické projevy, jednak se jako umění syntetické stýká či svazuje s řadou umění jiných, a je tedy ze své podstaty uměním kolektivním ? tj. týmovým, tedy ze své podstaty posilujícím organizační dovednosti, pro funkční kulturní dramaturgii nezbytné. Právě divadlo tak představuje nejvhodnější platformu pro dosažení vytyčených cílů, a tím i kvalitně, mnohostranně vzdělaného absolventa. Cílem takto koncipovaného studijního programu je poskytnout studentům ucelené vědomosti a dovednosti v uvedených oblastech, s důrazem na scénická umění, jež jim umožní tvůrčí i praktické profesní působení v oblasti umění a kultury, zejména jejich organizace a animace.
Předkládaný bakalářský studijní program Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (KDDP) poskytuje studentům ? v souladu se svým profesním a uměleckým zaměřením ? teoretické a praktické vzdělání v oblasti dramaturgie, animace, prezentace a organizace kultury a umění, přičemž těžištěm i východiskem jeho vzdělávacího systému je umění divadelní, v širším smyslu pak scénické. Cílem takto koncipovaného studijního programu je otevřít studentům cestu do profesního prostředí, a to jak z hlediska teoretického a praktického vzdělání, tak z hlediska kontaktů, během studia přirozeně získávaných. Teoretické a praktické předměty, které jsou ve výuce zastoupeny vyváženou měrou a s důrazem na jejich kompatibilitu, jsou po celou dobu studia vzájemně provázány. Zvláštní důraz kladený na teorii a praxi divadla, a to praxi uměleckou i organizační, má hluboké opodstatnění v samotném specifickém charakteru divadelního umění, které jednak tvoří přirozený základ pro jakékoli scénické projevy, jednak se jako umění syntetické stýká či svazuje s řadou umění jiných, a je tedy ze své podstaty uměním kolektivním ? tj. týmovým, tedy ze své podstaty posilujícím organizační dovednosti, pro funkční kulturní dramaturgii nezbytné. Právě divadlo tak představuje nejvhodnější platformu pro dosažení vytyčených cílů, a tím i kvalitně, mnohostranně vzdělaného absolventa. Cílem takto koncipovaného studijního programu je poskytnout studentům ucelené vědomosti a dovednosti v uvedených oblastech, s důrazem na scénická umění, jež jim umožní tvůrčí i praktické profesní působení v oblasti umění a kultury, zejména jejich organizace a animace.

M

1. Připravit samostatné tvůrce audiovizuálních děl, kteří budou rozumět komunikované problematice především z oblasti fyziky/astrofyziky. Část studentů bude směřovat svou tvorbu ke komunikaci a popularizaci vědy. 2. Absolventi studia budou schopni pořídit vlastní filmový materiál, fotografie, zvukové nahrávky a budou umět tyto materiály dokončit ve finální audiovizuální (multimediální) produkt. 3. Kvalitní příprava na samostatnou profesionální práci s multimediální technikou a efektivní spolupráci s umělci, vědci a dalšími specialisty v široké oblasti multimediální tvorby. Absolventi budou schopni samostatně zvládnout zejména řemeslnou stránku realizace audiovizuálních děl nejrůznějších žánrů (film, rozhlas, multimediální pořad, pořady pro sférické projekce apod.). Budou rozumět obsahu tvůrčích děl a budou o něm schopni s odborníky komunikovat a budou schopni aplikovat kritické myšlení a porozumět podstatě problematiky také z fyzikálního hlediska. 4. Připravit studenty na navazující studium fyziky nebo navazující studium uměleckých programů v oblasti multimédií a audiovize. 5. Připravit studenty v rámci výuky také na možnost, zapojit se již během studia do tvorby populárně naučných pořadů v rámci významných vědecko-výzkumných projektů. Pracovníci Ústavu fyziky jsou například spoluřešiteli a členy týmu Centra excelence Alberta Einsteina pro gravitaci a astrofyziku (projekt excelence GAČR 14-37086G).

N

V rámci studijního programu Němčina si vytvoříte základ pro úspěšnou kariéru jazykovědce, tlumočníka, překladatele či projektového manažera v oblasti kultury, vzdělávání nebo turismu. Osvojíte si němčinu na vysoké úrovni (B2-C1), seznámíte se s německým jazykovým systémem, německou literaturou a německou kulturou. V rámci prakticky zaměřených předmětů se naučíte tvořit akademické, administrativní i obchodní texty. Prohloubíte své komunikační dovednosti. Budete moci strávit jeden nebo dva semestry na některé z našich partnerských univerzit a rozvinout své interkulturní kompetence. Už během studia se budete moci zapojit do vědecké činnosti, podílet se na projektech a jezdit na konference.
V rámci studijního programu Němčina si vytvoříte základ pro úspěšnou kariéru jazykovědce, tlumočníka, překladatele či projektového manažera v oblasti kultury, vzdělávání nebo turismu. Osvojíte si němčinu na vysoké úrovni (B2-C1), seznámíte se s německým jazykovým systémem, německou literaturou a německou kulturou. V rámci prakticky zaměřených předmětů se naučíte tvořit akademické, administrativní i obchodní texty. Prohloubíte své komunikační dovednosti. Budete moci strávit jeden nebo dva semestry na některé z našich partnerských univerzit a rozvinout své interkulturní kompetence. Už během studia se budete moci zapojit do vědecké činnosti, podílet se na projektech a jezdit na konference.
Studijní program Němčina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program s praktickým zaměřením. Díky velkému počtu hodin jazykových cvičení a seminářů, zaměřených na komunikaci v běžném životě i profesním prostředí, nabízí možnost zdokonalit se v německém jazyce a dosáhnout úrovně B2. Studenti získají přehled o literatuře, kultuře a zajímavotech německy mluvících zemí, mají možnost účastnit se nejen vybraných seminářů vzahraničí, ale také půlročních pobytů na zahraničních univezitách. Program je unikátní díky vysokému počtu hodin praxe ve firmách, podnicích a institucích spolupracujících s německy mluvícími zeměmi. Mezi atraktivní předměty patří odborné předměty zaměřené na firemní kulturu a komunikaci ve firemním prostředí, xxx a prezentační techniky ad., vedené zkušenými odborníky z praxe. Nabízeny jsou také další cizí jazyky, např. angličtina a italština. Studenti tak získají potřebné znalosti a dovednosti pro své uplatnění v zajímavých povoláních, ale také potřebné předpoklady pro další studium v navazujícím studijním programu Německý jazyk.
Studijní program Němčina pro odbornou praxi je tříletý bakalářský program s praktickým zaměřením. Díky velkému počtu hodin jazykových cvičení a seminářů, zaměřených na komunikaci v běžném životě i profesním prostředí, nabízí možnost zdokonalit se v německém jazyce a dosáhnout úrovně B2. Studenti získají přehled o literatuře, kultuře a zajímavotech německy mluvících zemí, mají možnost účastnit se nejen vybraných seminářů vzahraničí, ale také půlročních pobytů na zahraničních univezitách. Program je unikátní díky vysokému počtu hodin praxe ve firmách, podnicích a institucích spolupracujících s německy mluvícími zeměmi. Mezi atraktivní předměty patří odborné předměty zaměřené na firemní kulturu a komunikaci ve firemním prostředí, xxx a prezentační techniky ad., vedené zkušenými odborníky z praxe. Nabízeny jsou také další cizí jazyky, např. angličtina a italština. Studenti tak získají potřebné znalosti a dovednosti pro své uplatnění v zajímavých povoláních, ale také potřebné předpoklady pro další studium v navazujícím studijním programu Německý jazyk.
Zajímá Vás němčina a oblíbili jste si německy mluvící země a jejich kulturu? Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání německého jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí a rádi byste tuto zkušenost získali? Chcete proniknout do tajů německé kultury, frazeologie, překladatelských technik, ale také didaktiky výuky cizích jazyků? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento studijní program. Ukážeme Vám, jakým směrem se vyvíjí německý jazyk, jak se v německé kultuře projevuje vliv ostatních zemí, seznámíme Vás se současnými trendy německy psané literatury. Budete se moci zdokonalovat v oblastech, které vás baví nejvíce, a to díky široké nabídce volitelných předmětů od překladatelských seminářů po semináře metodické, které Vás seznámí s celou řadou tipů, jak cizí jazyk efektně a zajímavě vyučovat. Budete mít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáže nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.
Zajímá Vás němčina a oblíbili jste si německy mluvící země a jejich kulturu? Zjistili jste, že vám tři roky studia na poznání německého jazyka, literatury a kultury nestačily? Nestihli jste vyjet studovat do zahraničí a rádi byste tuto zkušenost získali? Chcete proniknout do tajů německé kultury, frazeologie, překladatelských technik, ale také didaktiky výuky cizích jazyků? To vše a mnohem více vám nabízí právě tento studijní program. Ukážeme Vám, jakým směrem se vyvíjí německý jazyk, jak se v německé kultuře projevuje vliv ostatních zemí, seznámíme Vás se současnými trendy německy psané literatury. Budete se moci zdokonalovat v oblastech, které vás baví nejvíce, a to díky široké nabídce volitelných předmětů od překladatelských seminářů po semináře metodické, které Vás seznámí s celou řadou tipů, jak cizí jazyk efektně a zajímavě vyučovat. Budete mít možnost účastnit se mezinárodních konferencí, vyjet na zahraniční stáže nebo vydat svůj vlastní článek v odborném časopise.

P

Cílem studijního programu (dále SP) je poskytnutí vysokoškolského vzdělání v oblasti vzdělávání Historické vědy, v oboru historie se specializací na památkovou péči. Studijní program zdůrazňuje specifický historický kontext, s nímž se odborná památková péče v České republice musí vyrovnat. SP reaguje na nedostatek odborných profesionálních pracovníků, kteří by disponovali jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednostmi, jež by odpovídaly rozsahu problematiky daném agendami příslušných odborů krajských, městských, místních a obecních úřadů, povinností církví vůči památkám, zejména v případě římskokatolické církve (vzhledem k ustanovení funkce diecézních konzervátorů a vikariátních stavebních techniků) a židovské náboženské obce, a tak byli schopni reagovat na rozmanitost památkového fondu českých zemí. SP představuje památkovou péči v historickém kontextu jako činnost překračující horizont servisu památkám, daným běžnou agendou příslušného orgánu státní správy a Národního památkového ústavu. Památková péče je chápána jako historicky a teoreticky zdůvodněná aktivita, jejíž základ tkví v historii, dějinách umění a dalších společenskovědních disciplínách. Vedle teoretického zaměření, ukotveného ve sféře historie, pomocných věd historických a příbuzných oborů (dějiny hmotné kultury, archeologie, muzeologie), získá absolvent zkušenosti s praktickým prováděním péče o kulturní dědictví, čemuž odpovídá zapojení odborníků z praxe, kteří disponují znalostmi a zkušenostmi, získanými v praktickém výkonu památkové péče v různých jejích podobách (evidence a dokumentace památek, legislativa a organizace, komunikace s vlastníky památek apod.). Studenti získají praktické dovednosti potřebné k následnému profesnímu uplatnění v rámci odborné praxe vykonávané v památkové, případně příbuzné paměťové instituci.

T

Cílem doktorského studia je výchova vědecko-výzkumných pracovníků schopných pracovat na úrovni nejvyšších mezinárodních standardů v oblasti teoretické fyziky a astrofyziky. V rámci jejich studia budou řešeny aktuální problémy relativistické a částicové fyziky a jejich astrofyzikálních aplikací spadající do výzkumného programu Ústavu fyziky FPF SU v Opavě a spolupracujících tuzemských a zahraničních institucí. Pohled na tento obor trochu JINAK - https://jinak.slu.cz/#pribeh-co-nepochopime-tomu-nemuzeme-pomoci
The course is organised in both full time and part time form. Doctoral course can be undertaken by a University graduate with Masters Degree in physics or a related subject. The entrance examination will show specialised knowledge, the ability of the applicant for independent scientific research and verify the applicant?s competence in English language. During the examination, the applicant must show knowledge of the basic course in physics, theoretical mechanics, electrodynamics, special theory of relativity and quantum physics, as well as fundamentals of mathematical analysis and algebra. In the scope of the entrance examination the applicant will also show basic knowledge in the field of theoretical physics a part of which is the topic of his/her PhD thesis. The topic of the thesis will come under one of three fields of theoretical physics: - relativistic physics and astrophysics - theoretical nuclear and sub-nuclear physics - quantum theory of multi particle systems Other topics, such as topics dealing with astrophysical applications of nuclear and sub-nuclear physics or quantum theory of multi particle (molecules) systems, will be considered.
Studium je určeno především těm absolventům magisterského studia fotografických oborů, kteří se ve své praxi chtějí zabývat výukou fotografie či historie a teorie fotografie na různých středních a vysokých školách nebo kteří si chtějí zvýšit odbornou kvalifikaci při kurátorské, badatelské, publicistické či organizátorské činnosti v oblasti fotografie v muzeích, galeriích, archivech, nakladatelstvích, odborných časopisech apod. a rovněž i těm fotografickým tvůrcům, kteří chtějí dále systematicky zvyšovat své znalosti a rozvíjet pod odborným vedením svou tvorbu. Pohled na tento obor trochu JINAK
Cílem studia je kvalifikovat studenty v oblasti volné i užité fotografické tvorby. Absolventi mají nalézt uplatnění v odborných oblastech a zde samostantě pracovat. Studijní program poskytuje tříleté kombinované bakalářské studium základních oblastí výtvarné, dokumentární, reportážní, reklamní a módní fotografie, intermediální tvorby i historie, teorie a kritiky fotografie, managementu ve fotografii, počítačových úprav fotografií, technologie fotografie, zonálního systému, grafické úpravy a typografie, přípravy fotografických publikací vydávaných v klasických nakladatelstvích i samonákladem, počítačové grafiky, ale i dějin výtvarného umění, psychologie umění, sociologie a dalších oborů. Akademickému zaměření studijního programu odpovídá velký důraz na výuku dějin fotografie, teorie fotografie, dějin výtvarného umění a dalších teoretických předmětů a požadovaná kvalita a rozsah bakalářské teoretické práce. Velký význam má i výuka managementu v oblasti fotografie, zaměřená na přípravu a propagaci výstav, přípravu autorských portfolií, trh s fotografiemi, distribuci knih, práci na dlouhodobých fotografických projektech, publikování na Facebooku a Instagramu apod. Většina praktických předmětů zahrnuje čtyři skupiny cvičení. Ta jsou vždy zadávána a explikována příslušnými pedagogy na čtyřdenních konzultacích, pořádaných ve dvouměsíčních intervalech. V době mezi konzultacemi studenti tato cvičení individuálně zpracovávají a předkládají je pedagogům k písemným hodnocením s případným vyznačením chyb a optimálních řešení. Podrobnější analýzy probíhají na další konzultaci, kdy jsou také zadávány další skupiny cvičení. Známky a zápočty jsou udělovány vždy až po splnění všech praktických cvičení, vypracování písemných testů a úspěšném absolvování ústních zkoušek. Vzhledem k této specifické organizaci studia, které se v praxi plně osvědčilo, je studium rozděleno jen na ročníky a nikoliv na semestry a všechny známky a zápočty jsou udělovány až na závěr akademického roku.

V

Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Cílem studia v navrhovaném studijním programu je vychovat jednak řídící a vysoce kvalifikované výkonné pracovníky odpovědné za vytváření a provoz systémů informační podpory uživatelů pracujících v jednotlivých odvětvích vědy a techniky, budujících informační systémy pro podporu strategického řízení organizací a firem, a jednak řídící i výkonné pracovníky odpovědné za vysoce kvalifikované služby spojené s veřejným zpřístupňováním knihovních fondů v klasické i elektronické formě, resp. zprostředkovávání tzv. občanských informací včetně kultury v městech a regionech. Cílem je podstatným způsobem zvýšit kvalifikovanost profesí zabezpečujících střední a vyšší články řízení informačních a knihovnických systémů a služeb pro instituce všech typů a zaměření; dále rozšířit aktuálněpotřebu vysokoškolsky vzdělaných profesionálů, vybavených potřebnými teoretickými a zejména praktickými znalostmi pro působení v informačních službách zaměřených na různé profesní skupiny, a také pro provoz různých druhů knihoven a středisek zprostředkovávajících odborné informace. A v neposlední řadě zabezpečit další studium vybraných absolventů bakalářského studia knihovnicko-informačních programů, kteří budou připraveni ke zvládnutí sofistikovaných metod práce s informacemi.
Nalezeno záznamů: 70